צוותים מקצועיים שעובדים יחד, מפתחים לפעמים שפת קוד מקצועית, המאפשרת להם לתקשר זה עם זה באופן מהיר, יעיל וחשאי
דיילים במטוס משתמשים בתנועות ידיים כדי לסמן על מחסור של מוצרים בעגלת המזון ונעזרים במילות קוד כדי לתאר מגוון מצבים מבלי שהנוסעים במטוס יבינו – עיכוב בטיסה, ילד שהלך לאיבוד, נזילה בשירותים וכמובן מצבי חירום, לא עלינו.
צוות העובדים בדיסנילנד משתמש בקודים כדי להתריע בפני חברי צוות אחרים על מבקר שמקיא, אורח שמתנהג בגסות ואפילו על ניסיון לפזר בחשאי את אפרו של קרוב שנפטר וביקש להיטמן בפארק השעשועים האהוב עליו.
גם לעובדים ברשת תכשירי האיפור ספורה יש שפה משלהם – אותה יבין כל עובד של החברה, בכל אחד מ-2000 סניפי הרשת ברחבי העולם.
שפת קוד מקצועית בין חברי צוות יכולה להוות גורם מסייע באיכות התקשורת בין האנשים, בייעול תהליכים ובקיצור משכי הזמן הדרושים לביצוע פעולה כלשהי. יחד עם זאת היא עלולה לגרום נזק, להעליב וליצור אי הבנות, בעיקר כאשר משתמשים בה בחובבנות או במטרה לפגוע בלקוח.
סביר להניח, שגם לצוות המלון שלכם יש שפת קוד משלו, המשמשת לתקשורת "מעל ראשו" של האורח.
האם אתם מכירים את השפה הזו ויודעים להנחות את הצוות כיצד להשתמש בה באופן יעיל ולהימנע מפגיעה בכבודו של אורח או של איש צוות אחר?
רוב הסיכויים שגם חלק מהאורחים שלכם עושים שימוש בשפת קוד, בעיקר כאשר מדובר באורחים בפרופיל גבוה, המלווים בפמליה של אנשי צוות שיש להם שפה פנימית ואינטימית משלהם.
מה כדאי לעשות כדי לוודא שימוש נבון בשפת הקוד במלון שלכם
- להבין כי שפת קוד מקצועית היא צורך אנושי בסיסי של צוותי עבודה, בעיקר כאלה הנותנים שירות ללקוחות.
- לפתוח עיניים ואוזניים כדי לאתר קודים נפוצים בקרב הצוות שלכם. להבין מה הם אומרים, מתי ולמה.
- לשתף את הצוות בכך שאתם מכירים את הקוד ולהשתמש בידע שצברתם על מנת להנחות את הצוות כיצד לבצע שימוש מקצועי, נבון ויעיל בקוד.
- לקחת בעלות על שפת הקוד – ליצור באופן יזום שפת קוד שיכולה לשפר את איכות התקשורת והעבודה של הצוות ולהטמיע אותה כחלק מההכשרה המקצועית הניתנת לעובדים.
שפת קוד מקצועית מתקיימת כמעט בכל מקום בו עובדים אנשים זה עם זה. חשוב להכיר בעובדה זו ולעשות בה שימוש, על פי תפיסת עולמכם המקצועית.
מערכי ההכשרה של TLL Hospitality – פרוטוקול מלונות, פרוטוקול מסעדות, פרוטוקול אירועים – כוללים התייחסות נרחבת הן לקודים בין חברי הצוות, התורמים להתנהלות נאותה ומתואמת, והן לקודים של פמליות מתארחות, אותן על הצוות לזהות ולהבין.