מקור: Ynet
בפייסבוק הישראלי התחוללה בשבועות האחרונים סערה קטנה סביב הנושא של ביטולי הזמנות במסעדות ברגע האחרון.
לא ברור אם ההתלקחות מעידה על התגברות התופעה בישראל, או על התעוררות של המסעדנים שסופגים אותה לאורך זמן.
יתכן כי הנושא צף ובעוצמה לאחר גלוי קיומה של קבוצת פייסבוק בשם 'ביטול הזמנות בין חברים', שחשפה טקטיקה מכוערת של הלקוחות;
בערב עמוס, לדוגמא ולנטיין'ס דיי, מזמינים מקומות במספר מסעדות במקביל ורק ברגע האחרון מחליטים לאיזו ללכת. מיותר לציין ששלוש האחרות סופגות למעשה הפסד כספי.
בדיקה קצרה בגוגל מגלה כי מדובר בתופעה עולמית מוכרת, שאופיינית מאוד לערים הגדולות בעולם, בהן בילוי במסעדות הוא נדבך יסוד תרבותי.
מה הפתרון? מגזינים מקצועיים של מסעדנים ממליצים על מדיניות ברורה של דמי ביטול.
ציטוט נבחר
"לא יכול להיות שבנאדם מזמין משהו ופשוט לא מודיע שהוא מבטל אותו. אם אתה מבטל יש לזה מחיר ואני חושב שצריך להיות פיצוי של 50 שקלים לשולחן. להזמין למסעדה זה כמו לעשות עסקה"
פורסם ב: מרץ 18, 2018
שפת מקור: