12 כללי הזהב של חווית אירוח מושלמת במסעדה
תמי לנצוט ליבוביץ
ביקור במסעדה מדוברת או נהדרת מגיע עם ציפיות שלנו לגבי שלל היבטים של הביקור, שעל צוות המסעדה למלא: רמת האוכל, סגנון העיצוב, צורת הישיבה וכמובן הנושא עבורו התכנסנו – רמת האירוח והשירות של הצוות במסעדה.
שירות מצוין יכול לשדרג או להרוס את הלילה כולו, את זה כל אחד שביקר אי פעם במסעדה כבר יודע.
אבל האם אתם יודעים מה הם כללי הבסיס שהופכים את הערב לחוויה מושלמת מלאה, בזכרונות טובים של טעמים, חיוכים וריחות?
לפניכם, 12 כללי הזהב לארוחה שהיא חווית אירוח מצוינת:
- לכל איש…ומלצר! יש שם: אם המלצר לא מציג את עצמו באופן שמי, דאגו לשאול אותו לפני שהארוחה מתחילה. מלצר חייב להציג את עצמו בתחילת הארוחה בשמו, אם הוא לא עושה זאת, שאלו אותו בעצמכם ומנעו מעצמכם אי נעימות של קריאות כמו "סלח לי" "סליחה מלצר" וכו'. זה לא מקובל ולא מנומס. הציגו גם את עצמכם כדי להשלים את חווית ההיכרות.
- המסעדה היא במה: ואתם הקהל! וכמו על במה, החוויה צריכה להיות מלאה בהנאה ומקצועיות והמלצרים צריכים להיות השחקנים, תמיד עם חיוך, מוכנים להופעה. מלצר כפוף, עייף וללא ניצוץ של התלהבות יפחית מעוצמת החוויה.
- בלי מילים: המלצר שלכם חייב לשמור על גישה חיובית. אין יותר גרוע ממלצר מתלונן שמרכל על חבריו למשמרת או אורחים אחרים בקול רם. אם המלצר גולש להתנהגות כזו, חתכו את השיחה באסרטיביות, הגעתם למסעדה כדי ליהנות.
- דיסקרטיות היא תכונת חובה: אם אתם מגיעים שוב ושוב לאותו מקום לפגישה עסקית (או חברתית) עם אנשים שונים, אתם לא רוצים לשמוע מהמלצר שלכם "שוב הגעתם? או "עם מי אתם פה היום?", מלצר כזה שמעיז להביך לקוח לא מבין את המקצוע.
- ללא מגע: אלא אם כן אתם מכירים את המלצר באופן אישי, אין שום צורך שהוא יניח עליכם יד או על יניח יד על השולחן עליו אתם עומדים לאכול..
- ידע נרחב של התפריט והבנה קולינרית: חווית אירוח מושלמת קשורה גם לידע שאתם זוכים לו, ולכן מלצר שיודע לתאר את המנות בצורה מושלמת, שיודע לספר על המרכיבים ומאין הגיעו הוא מלצר שירים את חווית האירוח שלכם לרמה חדשה של עונג.
- עלויות: אם מלצר ממליץ לכם על ספיישל בלי להעניק לכם את המחיר, הוא פוגם בתהליך האירוח משום שהוא עלול ליצור אכזבה או אי נוחות. גם אדם עם פרוטה בכיסו אוהב לדעת כמה הוא משלם על הדברים שהוא מקבל. אל תתביישו והרגישו חופשי לשאול.
- אין מקום לחוסר סבלנות: חוסר סבלנות לא באה בחשבון, לא משנה כמה לחוצה המשמרת או המסעדה, אורחי השולחן לא אמורים לקבל יחס לא סבלני ואתם לא אמורים להרגיש את הלחץ המתחולל להיפך. מסעדה צריכה להתנהל כמו תזמורת מסונכרנת היטב בכל שעות הפעילות.
- ידיים בכיסים: מלצר מקצועי ידע לשמור את הידיים לעצמו ולא להתעסק בשיער ובפנים במהלך המשמרת. תחושה נקייה וסניטרית היא חלק מחווית האירוח שלנו.
- יש דבר כזה שירות ידידותי מדי?: אם המלצר יושב אתכם בשולחן, התשובה היא כן! אם הוא מאריך בשיחה במקום להניח לכם כי משעמם לו בעבודה? התשובה היא שוב כן. אל תתביישו לסמן למלצר פטפטן שאתם מעוניינים בפרטיות במהלך הארוחה.
- בפרטים הקטנים: חווית אירוח מושלמת כוללת זרימה מושלמת של הארוחה ללא טעויות של חוסר תשומת לב בהזמנה, רגעים בהם אתם מחפשים את המלצר או פריטים חסרים על השולחן. תשומת הלב של המלצר שלכם לפרטים יסייע לכם להתרכז באנשים שאיתכם ולא בפרטים הטכניים.
- תם ונשלם: שאתם משלמים במזומן, אלא אם כן אתם מציינים כמה טיפ אתם מעוניינים להשאיר, המלצר שלכם חייב להחזיר לכם את העודף ולתת לכם להשאיר את הטיפ בעצמכם. בארץ, על מנת להשאיר טיפ בכרטיס אשראי צריך לומר לפני החיוב, בארה"ב ובאירופה יש להשאיר את הטיפ באשראי על התלוש עליו אתם חותמים לאחר החיוב.
©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ