נוהל וכללים בינלאומיים לצוותי מסעדות, לשירות אורחי VIP בארוחות טקסיות ובלתי פורמליות
פרוטוקול מסעדות מיועד למסעדות יוקרה הנוהגות לארח סועדים רמי דרג לארוחות פורמליות ובלתי פורמליות. הפרוטוקול, המבוסס על קוד שפת העסקים הבינלאומית (IBL Code), הוא הכלי שמאפשר למסעדה לפעול עפ"י כללים ונוהגים המצופים באירוח VIP – בכירים, דיפלומטים, בעלי הון, סלבריטאים – בארוחות רשמיות או אינטימיות.
הטמעת הפרוטוקול בקרב מנהלי ועובדי המסעדה – מקבלי פנים, צוותי שירות, הגשה ומטבח – תורמת למצויינות אישית ומבטיחה יישום סטנדרטים גבוהים במיוחד של אירוח יוקרתי, עפ"י קוד שפת העסקים הבינלאומית.
פרוטוקול המסעדות מצייד את צוות המסעדה בידע ובתובנות שמסייעים להתנהלות אופטימלית במגוון המצבים המוכרים והמפתיעים מול אורחי המסעדה, בדגש על אורחים רמי מעלה.
בעידן בו כל עניין פעוט יכול להפוך בזמן אמת לדיון נוקב ברשתות חברתיות, לניואנסים של ההתנהגות יש השפעה גדולה, אם לא מכרעת, על תחושת שביעות הרצון של האורח, וכפועל יוצא גם על תדמית האיכות והיוקרה של המסעדה. החשיפה של בעלי מסעדות יוקרה ל"סיכוני נוהל" היא כיום עצומה, בהשוואה לעבר הלא רחוק. מה שאומר שהחשיפה של המסעדה "לטעויות" התעצמה בהתאם.
איך יוצרים מודעות אינסטינקטיבית להזדמנויות ולסיכוני שירות ואירוח?
הנחת העבודה ביישום פרוטוקול מסעדות היא, שכל הצוות מחוייב להצלחת המסעדה ולתדמיתה. אלא שאירוח VIP – הן בארוחות רשמיות וטקסיות והן בארוחות בלתי פורמליות – מציבה את המחוייבות הנורמלית בפני אתגרים חריגים ויוצאי דופן. כל פעולה שגרתית של מלצר, סומלייה ומארח מתנהלת לעתים "בשדה מוקשים" המשתנה מארוחה לארוחה עפ"י אופיה, הרכב הסועדים והיחסים ביניהם. ארוחת VIP היא סביבה לחוצה ותובענית במיוחד.
בארוחות ממלכתיות וייצוגיות, המלוות לעתים בנוכחות תקשורתית, יש חשיבות עצומה לשליטה של צוות האירוח בכללי הטקס לפרטיהם, תוך התאמה לכללים בינלאומיים שונים. בארוחות אינטימיות, לעתים חשאיות, של סועדים רמי דרג, יש שחיבות עליונה לרגישות של הצוות לדינמיקה סביב השולחן.
בתהליך הטמעה של פרוטוקול מסעדות העובד רוכש ידע שימושי תוך המחשה בדוגמאות (הרצאות) או בסימלציות (סדנאות) שמאפשר לו לקרוא במהירות את הסיטואציות השונות ולהפעיל קודים התנהגותיים בינלאומיים. הפרוטוקול מעניק את התשתית ממנה יכול העובד לפתח מודעות אינסטינקטיבית, להיות מוכן לדרישות הגבוהות ביותר.
TLL Hospitality מביאה את פרוטוקול המסעדות הבינלאומי אליך
תהליך ההטמעה של פרוטוקול מסעדות יכול לכלול את כל צוות המסעדה או בודדים נבחרים, עפ"י צרכי המסעדה ונקודות חוזק ותורפה במגע עם האורחים, בהשוואה לרמת הציפיות ולמתחרים הישירים.
הפרוטוקול מקיף את כל מגוון התחומים ואת כל היבטי השירות והאירוח, כאשר התכנים והידע מותאמים לתהליך הייחודי של כל מסעדה.