למגרש העסקים חוקים משלו, דינמיקה משלו וסודות משלו. כדי למלא את תפקידכם במגרש על הצד הטוב ביותר, עליכם להכיר את הדינמיקה ואת החוקים, הן בתוך הארגון פנימה והן ממנו החוצה, אל הלקוחות, המתחרים והקולגות.
בגישה המודרנית לעולם העסקים, טיפוח ההופעה וההתנהגות היא חלק מתפיסת תחום העיסוק. בעולם כזה לא מספיק להיות רק בעלי יתרונות מקצועיים יחסיים כאלה ואחרים, עלינו להיות מרשימים, להקרין נוכחות מקצועית חזקה, אמינה ויציבה, ולדעת ליצור תקשורת בינאישית אפקטיבית, תוך הכרת פרוטוקול ותרבות ההתנהלות הגלובאלית והלוקאלית בארץ ובעולם.
עמדת המוצא היא כי השגת כל המטרות כפי שמפורטות לעיל, ניתנת למימוש על ידי שימוש בכלים המבוססים על נימוסים ונוהגים עסקיים.
גם בעסקים, כמו בכל פן אחר בחיים, ישנם נימוסים ונוהגים הקובעים את קודי ההתנהגות הנאותה ומאפשרים התמודדות נוחה וטבעית עם סיטואציות חדשות, זרות ומבלבלות.
נימוס – חוק ההתייחסות, שכפשוטו, מדבר על התייחסות נאותה, מכובדת ונעימה ובכלל זה, התייחסות האדם לעצמו והתייחסות האדם לסובבים אותו.
הנימוס נשאר תמיד קבוע ואינו משתנה בהתאם לנסיבות. הוא יהיה תקף ונכון לאורך זמן ועל פני מקום.
נוהג – התנהגות מקובלת, המשתנה בהתאם לנסיבות. נוהגים (עסקיים וחברתיים) ישתנו מתרבות לתרבות, ממדינה למדינה, מתחום לתחום ומארגון לארגון.
על מנת לקיים סביבת עבודה יעילה, מהוקצעת ויחד עם זאת נעימה, הכרחי להכיר את הנימוסים והנוהגים העסקיים.
חשוב לציין כי הנימוס והנוהג אינם באים כתחליף לידע מקצועי, לכישורים ולנסיון, אולם בהחלט מאפשרים להביא לידי ביטוי את כל אלה בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר.
הליטוש הזה מהווה את הדרך הקצרה, הישירה והבטוחה למימוש שתי המטרות העליונות – מצוינות ארגונית ותדמית עסקית חיובית.
הטמעת כללי הנימוס והנוהג העסקיים יוצרת באופן אוטומטי את הקורלציה הישירה והמהירה בין גורמי המצוינות, בינם לבין עצמם, לבין התדמית העסקית.
בניגוד לטכניקות ולמודלים מקובלים אחרים, הדורשים מהפרט (ומהארגון) להיצמד לתסריט מוגדר ומובנה, המודל של TLL Hospitality מבוסס על גמישות שהיא כורח המציאות, בהתאם לצרכי הארגון הייחודיים, ובהתאם לנסיבות ולסיטואציות השונות.
רק משום שהנימוס מושתת על השכל הישר וההגיון הפשוט, יש בכוחו של כל אחד להטמיע את הכלים ולהשתמש בהם באופן הנכון והטבעי ביותר.
כמו כן, הנימוס מתייחס לכל פן אפשרי ולכן מאפשר לנו להתמודד בהצלחה עם כל סיטואציה, גם בלתי צפויה, בכל תחום, והרי בסופו של דבר, עולם העסקים, כמו גם החיים, אינו תסריט ידוע מראש.